mathjax

Salı, Temmuz 14, 2009

Firefox 3.5 ve Google Gears

Uzun zamandır (en az 6 aydır) Google Gears'ın Firefox'un yeni sürümünü desteklemesini bekliyordum. Firefox'un yeni sürümü (önce 3.1'di sonra 3.5'e dönüştürüldü) istememdeki en önemli sebep, öyle tüm dünyanın beklediği gibi hızı filan değil. Zaten ülkemizde ne kadar hızlı internet var ki! Hızlı olduğunu iddia edenlerin çoğu da kullanıcıyı yanlış yönlendiriyorlar... O zaman, sayfanın indirilme hızı yavaşsa, tarayıcının o bilgiyi anında işlemesinin çok da önemi yok şu aşamada...

Benim için önemli olan, Google Browser Sync'in iptal edilmiş olması ve onun yerine Mozilla'nın sunduğu Weave eklentisi. GDS ile muhteşem ilk deneyimimden sonra, tarayıcı geçmişini 2 yıla çıkarmıştım. Bunu da Weave ile istediğim yere taşıyabiliyorum. Ama Weave sadece yeni sürümde çalıştığı için uzun süredir GG'dan mahrum kalmıştım. 2 hafta önce Firefox 3.5'in resmi tanıtımı yapıldı ve Google'ın daha önce duyurduğu gibi Gears'ı 3.5 için kullanılabilir yapacağını beklemeye başladık.

Uzun bir bekleyiş oldu bu, ta ki bugün yeni sürüm (0.5.29.0) çıkana kadar hergün defalarca güncellemeyi aradım. Bu sabah yükleyip kullanmaya başlanmama rağmen, hâlâ önemli blog'larda bu güncelleme konu yapılmadı. Güncellemenin duyurulmasını beklediğim siteler arasında şunlar vardı: GOS, GB, OGB, GAB. Güncelleme hakkında ana sayfada da bir ipucu yoktu. Tek ipucu, haber grubundan geldi.

Henüz yüklememiş olanlara önemle duyurulur.

Hiç yorum yok: