mathjax

Cumartesi, Kasım 26, 2011

Oyun 2011 - Yarı Final

Sınav bugün yapıldı. Meraklısı için bazı cevapları bildirmek istiyorum. Soruları maalesef yazamam, yarışma kurallarına uygun değil. Belki TZV kendi açıklar.

1. ONİKİ TOP: 40
2. BEKÇİLER: 4
3. SAYI BLOKLARI:
4. ÜÇ RAKAMLI SAYI: 135, 175, 518, 598
5. SÖZCÜK KUTULARI: MELODİ, MEVSİM, İMALAT, DİKKAT; BAŞKAN, BARDAK, AKINTI, ANLATI
6. DOKUZ KART: 5
7. EKSİK HARFLER:
8. KÜP BLOKLAR: OOXO-OXXX-XXXX-OOXO
9. YARIŞMA SONUCU: 630/ 8! = 1/64
10. KUTU SİL: 1,5=1,5; 3,5=3,5; -43=-43; 112=112

Bu sene de 700 puan civarında kalıyorum. Finale kalma şansım yok, zaten kalsam da gidemeyecektim.

Sınav hakkındaki yorumuma gelince; sınav çok zor sayılmazdı ama süre yetmiyor. Dolayısıyla, yapabileceğiniz sorulara yönelip, zamanınızı etkin bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Açıkçası her soru için yarım saat verilse, toplam 5 saatte rahat rahat yapılır diye düşünüyorum. Mesela, 3 ve 5nci sorulara hiç bakmadım, çünkü birçok deneme-yanılma gerektiriyor. Başlangıç değerlerini iyi seçemezseniz, gereksiz zaman kaybı. Ama 5nci soru kolaymış, bakmadığıma (uğraşmadığıma) biraz pişman oldum. 2 saatlik dilimde, hızlı düşünmek ve hızlı çözmek gerekiyor.

Sınavdan sonra, başı ağrımayan yoktur herhalde.

Güncelleme: Soranlar için 5nci sorunun cevabını ekledim. Başka cevaplar da olabilir.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

9 kartı 5 hamlede nasıl buldunuz? ben en az 7 hamlede bulabildim cevabı bu kadar az beklemiyordum

Adsız dedi ki...

bence 700'le rahat kalırsın. 3. soruyu yapan yok. en azından istanbul ve ankara'dan yapan yok. sürpriz biri yapmadıysa.. 900 üzerinden değerlendirebiliriz. 987654321 yapma sorusu da 5 hamlede oluşuyor. ben 6 yaptım. yapanların çoğu 7 yapmış. kelime oluşturma ve kutu silme soruların da herkesin puan kayıpları illa ki olacaktır. bu durumda 21 yaş üzeri geçme barajını 650 - 700 civarı bekliyorum. 14-21'de 600 yetebilir.

Uğur dedi ki...

0. 123456789
1. (5678)12349
2. 5672349(81)
3. 563498(72)1
4. 54987(63)21
5. 9876(54)321

Uğur dedi ki...

Bence 700 puan yetmez, bu sene sorular basitti. Ben zamanımın çoğunu kutu silmede harcayınca, diğer sorulara zaman kalmadı.

3ncü soru için güzel bir ipucu yakalamıştım. Soruya bakınca önce bir analiz yaptım, 3-6-1 sütununun ilk sütuna yerleşmiş olması gerekiyor. Deneme-yanılmaya başlamadan önce, 2nci bir ipucu daha aradım ama bulamayınca hemen diğer sorulara geçtim. Biraz deneme-yanılma (ve zamanla) yapılamayacak bir soru değildi, bence. Kaldı ki benim hiç dokunmadığım 5nci soru da çok kolaymış. Tecrübeli yarışmacılar için 800-850 bence alt sınır olabilir. Son soruda çok kötü takıldım kaldım, ve zamanımı burada bitirdim. Bu hatayı yapmayan deneyimli yarışmacılar finale rahat rahat çıkar.

Finale kalanlara başarılar diliyorum.

hasan dedi ki...

800-850 alt sınır olmaz. üst sınır olabilir. ankara'daki deneyimli yarışmacılardan 800 yapan yok. 700 küsürler var birkaç tane. istanbul da ankara'yla benzer performansı gösterirse, 1-2 de diğer illerden gelirse etti 8. yani ben gene 700 alt sınır olur diyorum. spesifik tahmin yapmak gerekirse 720 diyelim. 700'le kaçırırsan bile sınırdan kaçırmış olursun.

Uğur dedi ki...

Merhaba Hasan;

Tahminine hayran kaldım, tam isabet! Final için ortaya çıkan aralık 785-714.

Bu sınavda 833 ve üstü puanı çok rahat alabilirdim, ve bu puan beni birinci yapardı. İyi ki yanlış yapmışım, birincinin finale katılmaması komik olurdu.

Özellikle 14 yaş altı grupta 600 puan alanları tebrik etmek lazım. O yaşlarda ben bu puanı alamazdım herhalde.

TZV ilk 8 demesine rağmen, listeyi biraz uzatmış, bunun için açıklama bile yapmadan. Kafalarına göre takılıyorlar işte... 24 kişi yerine 35 kişi seçmişler!

hasan dedi ki...

merhaba uğur,

8. 720 alır demişim ama 714 almış. hata oranı % 1'den az. ihmal edilebilir. :)

14 yaş altındaki 600 alanlar konusunda kesinlikle katılıyorum sana.

21 yaş üzerinde herkes iddialı. kendi içimde bir ilk 3 tahmini yapayım dedim ama tahmin yapmak mümkün değil. finalistlerin hepsi bu oyunların içinde, kabiliyetli ve deneyimli insanlar. baya zorlu bir final olacak gibi.(final tahminim de bu olsun) seninle henüz tanışmışlığımız yok ama eminim sen olsan daha zorlu olurdu. gerçi giremeyeceğini yazmışsın...

bu arada son yazını okudum. bekçi sorusunda açıklayarak yazınız gibi bir ifade vardı. belki açıklama yüzünden bir puan kaybı yaşanmış olabilir. bir de 987654321 sorusunda sayıları gruplar halinde almak gerekiyordu. aklıma bu ikisi geliyor sadece.

8 kişiyi geçmelerinde de haklısın. sorsan lütuf derler. ama 10.'nun 11.'cinin günahı ne? seneye 9. olacak kişi alınacak mı? ya da 14 yaş altında 14. niye finale kalamadı? işte bu soruların cevabı tzv'de saklı.

hasan dedi ki...

bu blogu ilgililer takip ediyor gibi. hazır mikrofon varken 1-2 şey daha söyleyim.

söyleyeceklerim oyun x yarışmaları için geçerlidir.

1)finalist sayısı:

finalist sayısı için 8 kişinin kalması az bence. 8 kişiden 3-4 kişinin gelmediği durumda(ki gayet de mümkündür) 4-5 kişi finalde yarışacak. kafede oturup yarışmaktan farksız olacak. tzv de finale kalanların sayısının 8 olması konusunda kararlı değil ki fazladan yarışmacı alıyor.

bunun çözümü de maç yapılırken kural değiştirmek değil.(burada haksızlık ilk 8'e değil, bilakis finale kalamayanlara yapılıyor. diyelim ki 8 denilip 11 kişi alındı. bu durumda en büyük haksızlık 12.'ye yapılmıştır.)

bence her kategoriden 16(ya da 20-30) kişi final kalabilir. finale kalmalar lütufsuz olur. baştan "16.'nın puanının % 95'ini geçenler finale kalır" gibi bir ibare konulabilir.

2) yarışmanın ölçücülüğü:

oyun x'lerde son bir kaç yıldır soru zorluğu dağılımı az çok şu şekilde:

4-5 tane kolay/ çok kolay soru.
1-2 tane normal soru.
1 tane zor/ çok zor soru.
1 tane kelimeli çok şıklı soru.
1 tane işlemli çok şıklı soru.

kolay ve normal soruları 21 yaş üzerinden finalistlerin hepsi yapıyor. 1 tanesini yapamayan finale kalamıyor. zor soru da gereksiz şekilde zor oluyor. (2011yarı finalde ve 2010 finalde öyleydi.) geriye kaldı 2 tane herkesin puan kaybı yaşayacağı kelimeli ve işlemli şıklı sorular. işte bunlar da averajı belirleyen sorular oluyor. (2011 yarı finaldeki 700 küsürlerin küsürleri mesela)

bu konuda 2 önerim var:
1- soru sayısı arttırılabilir. soru sayısı 10'u geçebilir. ya da tzv adet bozulmasın derse bir soru içine birden fazla soru sıkıştırabilir. (oyun 2011 yarı finalle alakalı konuştuğum hemen herkes ilk 1 saatte 6-7 soruyu yaptığını, kalan zamanını kelimeli/işlemli çok şıklı sorulara ve çok zor dediğimiz 3. soruya harcadığını söyledi.)
2- farklı yaş kategorilerin farklı soruları olabilir. çünkü kolay sorular 14 yaş altındakiler çok çuvallamasınlar diye yapılıyor. bu da 21 yaş üzerindekilerin sadece 1-2 soru üzerinden yarışmasına neden oluyor.

3) ödül:

sadece birincinin ödül alması, üstelik bunun 5 tane çok sağlam sponsor varken olması çok komik. birinci ödül alıyor dediysek de 3 altın alıyor. MEB, ODTÜ, TÜBİTAK gibi 5 sponsor var. her biri 1 altın verse 5 eder.

4) soru hazırlayıcısı:

bundan sonra soruları emrehan bey hazırlamasa ya da en azından tek başına hazırlamasa olmaz mı? olmaz mı emrehan bey?

hayır soruları seviyoruz, hala farklı sorular üretebiliyor falan ama çok beyin bir beyinden her zaman üstündür. eminim başkaları da soru hazırlama konusunda katkı sağlarsa sorular daha çeşitli ve daha renkli sorular olacaktır.

hasan dedi ki...

merhaba uğur,
yukarıdakini yeni bir başlık altına taşıyabiliriz. konu güncelken bu vesileyle ilgilenenlerle tartışmış oluruz. gerçi bir daha tzv'den bahsetmeyeceğini yazmıştın ama... gerçi yazan sen değilsin, benim :)
sen bilirsin, patron sensin.

Adsız dedi ki...

Ya ben yıllardır şu 8.sorunun yapılışını öğrenemedim.Diğerlerine nazaran daha basit bir soru fakat nedense çözemiyorum.Bana bi yardımcı olabilir misiniz. Bi de soru metnini de tam hatırlamıyorum.O şekilde anlatırsanız çok sevinirim:)