mathjax

Cumartesi, Kasım 12, 2011

Soru Maratonu 2011/5

Bayram sonrası kaldığımız yerden devam...

Ankete katılım devam ediyor ve cevapları (ve yorumları) takip ediyorum. Katılanlara teşekkür ederim. Ne de olsa, bu paylaşımlara yön veren bir ölçüde bu anket.

Yorum yazanlara cevap bırakıyorum ancak yorumlar isimsiz olunca, hitap etmek zor oluyor :( Özellikle anketleri herkese açık bırakmıştım, bazen öğrenciler isimsiz yazmak isteyebilirler diye. Yani, sansürsüz bir ortam olmasını amaçlamıştım.

Gelelim cevaplara...

14. İki Harfli Kitap: [cevabı maraton bitince]
Bu en güzel ve en belirleyici sorulardan biri. O yüzden cevabını erteleyeceğim.

15.
Dört Yüzlüyü Boyamak: [cevap sınırlı]
Dikkat, yanlış yönlendirme olmasın. Sınırlı sayıda cevap kolayca denenebileceğinden dolayı bunu da sona saklıyorum. Basit bir soru ama maratonda sona yaklaştıkça biraz daha seçici davranmak durumundayım.


4 yorum:

Alp dedi ki...

Hocam merhaba ;zeka sorularıyla uğraşmayı çok seviyorum ama bugüne kadar karşıma çıkan hiçbir tartı sorusunu çözemedim bu sene de soru maratonuna baktım ve yine benim için çok zor olan bir tartı sorusu var bu tür soruları çözmek için internetten ya da bazı kitaplardan çözümlü sorulara bakıyorum çözümleri anlıyorum ama karşıma yeni bir soru çıkınca yine yapamıyorum yapamayınca da kendi kendime herhalde çok zeki biri değilim ve boşuna zaman kaybediyorum diyorum tecrübeli biri olduğunuzu düşünerek bunları paylaşmak istedim iyi günler

Uğur dedi ki...

Merhaba Alp;

Açıkçası, ben de her sene bu sorularda takılıyorum. Bazen buluyorum cevabı bazen bulamıyorum. Ama bulamamak da güzel çünkü sürekli aramaya devam ediyorum. Bulursam, yeni birşey öğrenmiş oluyorum.

Bence kendine haksızlık ediyorsun. Bu tartı soruları gerçekten zor. Eğer üniversitede mühendsilik okumadıysan, algoritma analizi veya optimizasyon (özellikle kombinatorik) almadıysan, cevapları kendin bulman çok çok zor ve bunları kendi başına bulan süper değil hiper zeki sayılır (tabii şanslı değilse).

kemal dedi ki...

Soru maratonuna ilk defa katılıyorum. Ve bu tartı sorusu hariç tüm soruları yaptığımı düşünüyorum. Tartı sorusuna 2 aydır bakıp bakıp duruyorum. İşin kötü tarafı bulduğum cevabın en iyi cevap olduğunu bir türlü anlayamıyorum. çok acayip bir soru. total ordered setler ile alakalı olabilir mi acaba?

Uğur dedi ki...

Merhaba Kemal;

Sıralama sorusu, bu senenin en zor sorusu. Tam sıralı kümelerle tabii ki alakası var ama genel olarak algoritma sorusu diyebilirim ya da kombinatoryel optimizasyon. Ama bunları bilmeden de cevabı elde etmek mümkün.

Bulduğun cevabı ve algortimanı (ya da çözüm mantığını) maraton bitiminde tartışabiliriz.